Seo voor kleine bedrijven: 5 dingen die u kunt doen om de vindbaarheid van uw bedrijf te verbeteren

Als u een lokaal bedrijf runt, wilt u ervoor zorgen, dat consumenten, met name in uw regio, uw website daadwerkelijk kunnen vinden. Om goed de strijd aan te kunnen, weten concurrerende bedrijven al dat ze een beschikbare, informatieve en aantrekkelijke website nodig hebben om hun producten en diensten op de markt te brengen.

potentiële klanten moeten die website online kunnen vinden via  zoekmachines zoals Google. Om die lokale klanten te verleiden om een product of dienst af te nemen, moeten lokale bedrijven SEO technieken (Search Engine Optimization) voor kleine bedrijven gebruiken.

Lokale SEO methoden voor kleine bedrijven helpen uw website te optimaliseren met behulp van online marketingtechnieken. Op deze wijze kunnen ze beter en hoger  scoren in Google feeds en zoekresultaten. Met relevante zoekwoorden of zinnen invoegen in de content van uw site vergroot u de kans dat mogelijke klanten ook daadwerkelijk op uw website komen.

Het succes van kleine bedrijven in de hedendaagse wereld van digitale technologie hangt steeds meer af van hoe zichtbaar en gemakkelijk ze te vinden zijn via de resultaten van zoekmachines. De grote vraag: komt uw bedrijf bovenaan in Google, of is dat weggelegd voor een van uw lokale concurrenten?

Wat zijn de 5 belangrijkste punten, die u moet aanpakken qua SEO om uw bedrijf bovenaan de relevante lokale zoekresultaten te plaatsen.

  1. Maak een kwalitatief goede en relevante website

Ook als klein bedrijf moet u een goed functionerende website hebben. U kunt klein beginnen en u in het begin focussen op de meest relevante dingen zoals snelheid, veiligheid en  goede overzichtelijke bedrijfsgegevens.  Later kunt u uw website verder uitbouwen.  Naast een mooie website moet het ook een goed vindbaar zijn.  Het is net als bij een huis; zonder een goed zichtbare voordeur kunt u niet naar binnen.

Om opgemerkt worden door potentiele klanten heeft u een top website nodig.  Uw website moet adequaat zijn ontworpen, toegankelijk en publieksvriendelijk.  Het succes van uw website hangt voor een belangrijk deel af van hoe de zoekmachines uw websites kunnen zien. U moet uw website doorzoekbaar maken voor de spiders van de zoekmachines, maar ook begrijpelijk en gebruikersvriendelijk

  1. Ontwikkel een nieuw lokaal SEO-profiel

Om uw online SEO-aanwezigheid te verbeteren, moet u er eerst voor zorgen, dat u al een eersteklas lokaal bedrijfsprofiel voor uw bedrijf  heeft gepost. Het is verbazingwekkend hoeveel bedrijven – zelfs grote – een online website hebben zonder basisinformatie zoals een lokaal adres, e-mailadressen, telefoonnummers van contactpersonen en gunstige beoordelingen via betrouwbare beoordelingswebsites. Hoeveel gebruikers zullen uiteindelijk contact opnemen met deze bedrijven?

U kunt deze fout gemakkelijk vermijden. Maak uw bedrijfsprofiel door het te modelleren op goed gerangschikte profielen voor andere bedrijven. U kunt representatieve voorbeelden vinden op Google. Het maakt niet uit of u beoordelingen leest, die relevant zijn voor uw specifieke bedrijfsgebied. Wat belangrijk is, is dat u succesvolle patronen ontdekt op bedrijfssites die de hoogste rankings bereiken. Het heeft immers geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.

Kijk ook bij het ontwikkelen van uw nieuwe of herziene SEO profiel voor lokale bedrijven uit, welke woorden, woordgroepen en terminologie routinematig worden geïmplementeerd door vooraanstaande bedrijven die vergelijkbaar zijn met die van u. Ontdek verder welke informatiebronnen of online telefoongidsen gerelateerd zijn aan uw bedrijf. Vergeet niet om ook in dit proces te zoeken naar lokale online mappen, indien beschikbaar. Als u interesse kunt hebben in, zich kunt aansluiten bij of zich kunt aansluiten bij enkele hiervan, kan uw bedrijf daar worden gemarkeerd. Het kan vervolgens worden teruggekoppeld naar uw eigen site. Door het implementeren van de nuttige informatie die u vindt, kunt u vrijwel zeker uit de ‘onzichtbare zone’ komen. Hierdoor kunnen meer consumenten uw site en uw bedrijf ontdekken.

  1. Maak content van topkwaliteit met gerichte zoekwoorden

Google beschouwt hoogwaardige content als een van de top drie criteria voor een hoge ranking in de zoekmachine. Content die u op uw website plaatst, moet altijd van topkwaliteit zijn en vol nuttige en gemakkelijk te begrijpen informatie. Deze kwaliteiten onderscheiden uw site van andere concurrenten.

Voor zover u robuuste en nuttige  content maakt, moet u er ook voor zorgen dat deze content ruimschoots belangrijke zakelijke en productgerichte zoekwoorden bevat. Deze verbeteren en verhogen uw positie op de zoekmachines verder. Maar gebruik nooit te veel zoekwoorden in uw tekst, omdat u denkt dat dit de positie van uw zoekmachine kan verbeteren. Zoekmachines hebben lang geleden ingebouwde technologieën ingebouwd, die dergelijke onnodige trefwoordoverbelasting gemakkelijk detecteren, genaamd ” keyword stuffing”. “Gebruik dus in elk geval sleutelwoorden. Maar gebruik ze kunstig. En gebruik ze om uw content beknopt, specifiek en gemakkelijk te begrijpen te maken.

  1. Verzamel en verzamel beoordelingen

Positieve beoordelingen helpen uw beschikbaarheid en zichtbaarheid bij lokale zoekmachines te verbeteren en te vergroten. Uit onderzoek van Moz blijkt dat online beoordelingen van producten en diensten een cruciale rol spelen bij het bewustzijn van de consument. Dergelijke beoordelingsresultaten dragen ongeveer 10% van de positieve resultaten bij en beïnvloeden de manier waarop zoekmachines zoekresultaten vinden en rangschikken .

Om klanten aan te moedigen om uw bedrijf een goede beoordeling te geven, moet u voorzieningen treffen om beoordelingen aan uw website en aan andere online profielen te koppelen. Moedig uw werknemers ook aan om als tevreden klanten te overwegen om beoordelingen te schrijven. Aantrekkelijke en informatieve online beoordelingen zijn een van de meest betrouwbare manieren waarop uw bedrijf bestaande klanten kan aanspreken.

  1. Maak gebruik van kwaliteitslinks

Ten slotte moet u werken aan het ontwikkelen van kwalitatief goede links naar kwaliteitswebsites om een groot  aantal bezoekers aan te trekken of te vergroten, die u vinden via de resultaten van zoekmachines. Dit verbetert de reputatie van uw site. Elk goed zoekresultaat omvat zulke links van hoge kwaliteit naar andere websites. Zorg ervoor dat u, samen met de eersteklas content die u maakt en op websites van beïnvloeders plaatst, links naar uw site insluit. In niet geringe mate kan dit uw zichtbaarheid in elk zoekresultaat vergroten.

Conclusie:

SEO voor kleine bedrijven is een van de belangrijkste manieren om uw bedrijf te laten groeien via uw online aanwezigheid. Hoe klein uw SEO investering ook is, als u de 5 tips van vandaag toepast, kunt u de topkeuze voor lokale online consumenten. Wanneer u goed scoort in de zoekresultaten, weet u dat uw marketingstrategie zijn vruchten afwerpt. En u weet ook, dat u binnenkort op weg bent om de voordelen te plukken die alle kleine bedrijven moeten behalen: grotere voordelen voor klanten en een hogere winstgevendheid ook voor uw bedrijf.

De auteur van dit artikel heet Herman Geertsema. Hij is de eigenaar van SEO & Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag

Seo voor kleine bedrijven: 5 dingen die u kunt doen om de vindbaarheid van uw bedrijf te verbeteren

Je zou ook interesse kunnen hebben in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *