Webshop verpakking onderdeel van jouw marketing laten zijn

Volgens iedere marketing methode is het belangrijk dat de klant de gehele sales funnel doorloopt. Maar waarom stoppen op het moment dat de gebruiker op bestellen heeft geklikt? De waarde van herhaalaankopen ligt vaak nog hoger aangezien nu de klant niet de gehele sales funnel hoeft te doorlopen. Door gepersonaliseerde verpakkingen in te zetten, verhoog je de kans op herhaalaankopen. 

Waarom kiezen voor gepersonaliseerde webshop verpakkingen?

Het gemiddelde Nederlandse huishouden bestelde al ieder jaar meer pakketjes, maar in 2020 gaan dat er nog meer worden. Doordat men liever niet onnodig de deur uitgaat, is online bestellen vaak een goede oplossing. Hoeveel standaard kartonnen dozen zijn er bij jouw al binnengekomen? Het probleem hiervan is dat de ontvanger niet die extra herinnering krijgt van bij welke webshop hij of zij heeft besteld. Nu pakt de ontvanger het product uit en gooit de kartonnen doos zo snel mogelijk weg. 

 

Bij een gepersonaliseerde webshop verpakking wordt de goede herinnering van een goed product op tijd ontvangen, gekoppeld aan jouw webshop bij het zien van de verpakking. Dit is een subtiel detail wat ervoor kan zorgen dat ze jouw webshop herinneren. Op het moment dat vrienden en familie vragen naar jouw geleverde product, is de kans ook weer groter dat ze jouw verpakking erbij pakken en zo dus jouw merk verspreiden. 

Wat plaatsen op webshop verpakking?

Misschien vraag je jezelf nu af, wat moet ik nou plaatsen op mijn verpakkingen? Geen zorgen, wij hebben een aantal ideeën voor je. Is bijvoorbeeld de huisstijl belangrijk voor jouw merk? Gebruik je unieke kleuren of heb je een gaaf logo? Dan kan het design van jouw verpakking vergelijkbaar met jouw website. Hierdoor wordt jouw verpakking zeer herkenbaar. We snappen dat voor niet ieder merk de huisstijl zeer belangrijk of uniek is. In dat geval hebben we een aantal andere ideeën voor je. 

 

  • Aanbieding van product wat voor de meeste van jouw klanten relevant is;
  • Kortingscode voor de volgende aankoop;
  • Aanmoedigen om social media pagina’s te volgen;
  • Inschrijven voor de nieuwsbrief;
  • Het achterlaten van een review. 

 

Hopelijk hebben we je meer informatie kunnen geven over waarom webshop verpakkingen onderdeel zijn van jouw marketing.

Webshop verpakking onderdeel van jouw marketing laten zijn

Je zou ook interesse kunnen hebben in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *