Zo bezorg je jouw website een goede, internationale ranking in Google

Om ervoor te zorgen dat je website opvalt en goed scoort in Google, is het belangrijk dat je de tijd neemt voor het maken van een goede SEO-strategie. Dit doe je onder andere door een duidelijke planning te maken, te weten welke doelen je wilt nastreven en vast te stellen hoe je bepaalde verwachtingen kunt managen. Wil je een internationaal publiek bereiken met je website? Zorg er dan voor dat je je website toegankelijk maakt voor dit publiek door de teksten te vertalen. We behandelen hier een aantal belangrijke internationale SEO tips.

Het bepalen van de keywords

Je website moet dus beschikbaar zijn in verschillende talen, zodat je ook internationaal bereik hebt. Maar let op: laat je Nederlandse keywords nooit letterlijk vertalen. Het is niet vanzelfsprekend dat de keywords die het in het Nederlands goed doen, het ook goed doen in een andere taal. Doe daarom eerst onderzoek om erachter te komen welke keywords in een andere taal kans van slagen hebben. Laat degene die je website vertaalt ook het keyword-onderzoek doen en geef hem of haar tijdelijk toegang tot je SEO. Zo kan hij of zij direct checken of het resultaat naar wens is. Er zijn veel verschillende tools die je laten zien hoeveel zoekvolume er op welke zoekwoorden zit per land. Zo maak je o.a. gebruik van Ahrefs of een van de vele andere tools die beschikbaar zijn. 

Een goede briefing en template zijn noodzakelijk

Ieder type pagina op je website heeft een eigen template nodig. Dat is de vormgeving van die pagina, afgestemd op het doel ervan. Zo kan de ene pagina gericht zijn op het informeren van bezoekers, waar een andere pagina de insteek heeft om bezoekers actie te laten ondernemen. Daarom is het belangrijk dat je je website goed inricht. Noteer in een briefing hoe je dit voor je ziet; welke keywords op die pagina nodig zijn, welke headers en alt tags gebruikt moeten worden en welke andere eigenschappen van de SEO belangrijk zijn om aandacht aan te besteden.

Meer over SEO-teksten

Tijdens het schrijven van een goede SEO-tekst staan de keywords centraal. De tekst wordt daar in feite omheen geschreven, zodat de belangrijkste woorden erin staan en de ranking in Google optimaal is. Hoe relevant een bepaald keyword is, bepaal je door naar de intentie en het zoekvolume te kijken. Met de intentie wordt het doel van de tekst bedoeld. Daarnaast moet de SEO-tekst afgestemd worden op de doelgroep. Vraag de vertaler ook of hij of zij kan onderzoeken of de keywords in de SEO-tekst in alle delen van een land relevant zijn of dat er wellicht rekening gehouden moet worden met verschillende regio’s.

Zo bezorg je jouw website een goede, internationale ranking in Google

Je zou ook interesse kunnen hebben in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *