Nieuws

Hoe word je SEO specialist?

Ben je net klaar met je studie, nog bezig met je studie of wil je beginnen aan een studie en ben je geïnteresseerd in marketing? Dan kan een beroep als SEO specialist wel heel interessant voor jou zijn. Vind je het leuk om klanten te helpen vanuit verschillende branches, dan kan een functie binnen een SEO bureau wel interessant zijn. Vind je het leuk om in een team te werken aan één project, site of dienst dan kan een in-house functie als SEO expert wellicht heel interessant zijn.

Eigenschappen van een SEO specialist

Een goede SEO specialist moet enkele eigenschappen hebben die veelvuldig aan bod komen tijdens een reguliere werkdag.

  • Hij of zij moet goed kunnen analyseren, niet alleen concurrenten maar ook data analyseren is een belangrijk onderdeel. Kijken welke zaken wel werken en wat niet werken. Kansen die zich voordoen benutten en de autoriteit van de website uitbouwen
  • Content kunnen schrijven, verbeteren en optimaliseren. Het niveau van een echte tekstschrijver zal een SEO expert waarschijnlijk niet aan kunnen tippen, maar een goed SEO tekst moet zeker uit de pen van een SEO specialist kunnen komen.
  • Leergierig zijn. Stilstand is achteruitgang en dat geldt ook voor je kennisniveau. Als je enkel en alleen één onderdeel of trucje beheerst, zul je nooit de ontwikkeling doormaken tot een echte specialist en zullen anderen in deze dynamische omgeving je voorbijstreven

Opleiding volgen?

Er is geen specifieke opleiding tot SEO specialist, doordat SEO optimalisatie ook vooral praktisch is en erg dynamisch waardoor lesmateriaal al snel verouderd zou zijn. Wel zijn er mogelijkheden jezelf het nodige aan te leren en zijn er ook veel (online) cursussen en events beschikbaar. Een goede vooropleiding waarin het vak marketing wordt gegeven is een pré maar geen must. Dat maakt het ook “gevaarlijk”, aangezien je je snel een SEO specialist kunt noemen er is geen exacte bepaling wanneer je wel of niet een SEO specialist bent.

Tussen alle SEO specialisten zit een wereld van verschil en kennis alleen is niet genoeg. Voldoende vlieguren en uitvoerende werkzaamheden zijn nodig om tegen nieuwe problemen aan te lopen die je moet verbeteren. Elke branche en dienst heeft zijn eigen problemen en verdienen een andere benadering. Een e-commerce site heeft andere uitdagingen dan een leadgeneratie website. Het is goed voor je ontwikkeling door met beide te hebben gewerkt. Ook om te ontdekken waar je passie en jouw voorkeur ligt.

SEO uitbesteden

Veel bedrijven gaan hun SEO uitbesteden aan een bureau dat hierin is gespecialiseerd. Je kunt er dus voor kiezen om aan de slag te gaan bij een SEO bureau maar je kunt ook voor jezelf beginnen. Indien je ervoor kiest om voor jezelf te beginnen zul je weer tegen andere uitdagingen lopen als dat je in loondienst gaat. Je moet dan bijvoorbeeld ook aan de slag om naamsbekendheid op te bouwen en sales te realiseren. Het is lastig om direct voor jezelf te starten, zonder ervaring. Deze kun je het beste opdoen bij een bedrijf in dienst. Of dit nu bij een bureau of als in-house marketeer is.

Waarom een SEO scan laten uitvoeren?

Het laten uitvoeren van een SEO scan is de ideale manier om te ondervinden hoe zoekmachine vriendelijk jouw website eigenlijk is. Door een SEO scan kom je erachter hoe goed je website op dit moment scoort en wat aandachtspunten zijn om je online vindbaarheid te verbeteren. Kortom, een SEO scan bepaalt waar voor jou de online kansen liggen. In dit artikel vertellen we meer over SEO en waarom het verstandig is om een scan te laten doen.

Waarom is SEO van groot belang?

De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimalisation dat niets anders betekent dan het optimaliseren van je website voor zoekmachines. Meestal wordt bij SEO uitgegaan van het optimaliseren voor Google, omdat dit deze zoekmachine in Nederland het meest gebruikt wordt. Door het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat je website hoger in de organische zoekresultaten van de zoekmachine komt te staan. Voor ieder bedrijf kan het enorm interessant zijn om bovenaan te komen staan op relevante zoekwoorden, denk bijvoorbeeld aan diensten of producten die je levert. Als je bovenaan staat in bijvoorbeeld Google levert je dat meer bezoekers op je website op en uiteindelijk kan dit zorgen voor meer klanten. Het laten uitvoeren van een SEO scan zorgt ervoor dat alle mogelijke optimalisatie in kaart gebracht worden en dat je duidelijk hebt op welke punten je website beter geoptimaliseerd kan worden.

Nulmeting van je website

Een SEO scan kan je natuurlijk op ieder gewenst moment doen. Echter is het aangeraden om deze scan direct uit te voeren zodra je nieuwe website online gaat. Met deze scan heb je een goede nulmeting. Aan de hand van de uitkomst van de scan en het uitvoeren van de optimalisaties kan je goed de resultaten meten. Aan de hand van de verbeterpunten kan je aan de slag met het optimaliseren van je website, zodat je beter scoort in de zoekmachines en dus ook meer bezoekers ontvangt.

 

Een specialist inschakelen op het gebied van SEO? Schakel Rene Greve in met meer dan 20 jaar ervaring in de wereld van zoekmachine optimalisatie.

vrouw met telefoon met voice search

Rekening houden met opkomst voice search

Misschien heb je er al eens van gehoord, voice search. Wat is dat nou weer? Nou zoekopdrachten die via spraak gaan. Zoiets als: ”Oké Google, wat is het beste Mexicaanse restaurant hier in de buurt?” We stellen steeds meer vragen aan onze assistenten met de namen Siri, Google assistent en Alexa. Enfin, dat is allemaal leuk en aardig en maakt het leven weer wat makkelijker voor consumenten. Maar ook voor ondernemers betekent dit mogelijkheden of juist verloren kansen.

Het is niet zo dat voice search een ongelooflijke omkeer gaat brengen in online marketing. Maar er zijn enige nuances waar je idealiter rekening mee gaat houden voortaan met het schrijven van website teksten. Het meest voorname is dat wanneer mensen praten, ze veel mee informatie, in de zin van specifieke details geven. Wanneer ze iets typen in een zoekbalk zijn dit doorgaans korte steekwoorden.

Je zult dus dieper moeten gaan met de content. Denkend meer aan een conversatie. Als ik met een klant zou kunnen praten hoe zouden zij in woorden pratend converserend omschrijven wat ik aanbied? Wat maakt ons bijzonder? Denk aan hele specifieke details. Schrijf ook meer in conversatie stijl. Een gouden tip is om ook sowieso een FAQ pagina te hanteren op je website of in normaal Nederlandse een vaak gestelde vragen sectie.

Je moet dus wat anders gaan schrijven qua stijl. Heb je hier moeite mee, aarzel dan niet om een webteksten specialist of een zoekmachine marketing bureau zoals SEOgeek in te zetten die deze trends op de voet volgt voor SEO ondersteuning

Zo een partij kan teksten leveren kant en klaar die ook goed voor de dag komen in het tijdperk van spraakgestuurde zoekopdrachten. Wat je nodig hebt is dus specifiek teksten voor een website, niet voor offline media.

Verder kan men denken aan redigeren. Indien je al teksten hebt waar je blij mee bent, laat een zoekmachine marketing specialist zoals SEO geek dan redigeren, zodat de inhoud min of meer intact blijft, maar alles up to date en SEO vriendelijk is voor 2020. Enfin, voor iedere situatie is er wel een oplossing, dus geen excuses meer om niet goed vindbaar te zijn komend jaar.

 

De 5 grootste voordelen van zoekmachine optimalisatie in Google

Wanneer je eigen onderneming hebt wil je natuurlijk opvallen en verkopen. Of dit nu een dienst is die je levert of een product dat je verkoopt in bijvoorbeeld een webshop, je wilt verkopen. Wanneer je wilt opvallen is het goed om eens te kijken naar zoekmachine optimalisatie in Google in deze blog lees je daar de 5 grootste voordelen over.

Zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO is het optimaliseren van je website voor zoekmachines. Google is een zoekmachine. Wanneer je dit zo goed mogelijk ingericht voor je website zul je beter gevonden worden binnen de zoekmachine.

1: Meer bekendheid op het internet

Dat klinkt goed toch? Want wanneer jouw website bekender wordt binnen een zoekmachine als bijvoorbeeld Google, krijg je dus ook meer websitebezoekers. Wanneer je zoekmachine optimalisatie in Google goed in de gaten hebt kan jouw website steeds meer gaan groeien. Dit is een proces dat dus niet binnen een maand of 3 staat. Voor een goede SEO website gaat minimaal een jaar overheen. Als je goed wordt gevonden binnen Google zullen mensen je vaker tegenkomen en sneller op je website klikken.

2: Een langdurig effect

Het leuke van SEO is dat je geen geld betaald wanneer je gaat optimaliseren. Dit is natuurlijk alleen zo wanneer je dit zelf doet. Als je het uitbesteed aan bijvoorbeeld een bedrijf dat is gespecialiseerd betaal je er wel voor. Een ander voordeel is dat een optimalisatie voor een zoekmachine voor een langere periode effect heeft. Daarom is SEO ook een langer termijn investering.

Wanneer je bijvoorbeeld kiest voor zoekmachine adverteren is dit een advertentie die voor een bepaalde tijd helemaal bovenaan staat. Het levert dus wel in één klap veel zichtbaarheid op en dat kan een heel groot voordeel zijn. De combinatie SEO en zoekmachine adverteren (SEA) gaan daarom goed samen en kunnen elkaar goed aanvullen.

3: SEO zorgt voor de juiste bezoekers

Door SEO lever je de informatie aan jouw doelgroep door middel van de woorden waarop zij in zoekmachines zoeken. Je schijft teksten die gericht zijn op jouw doelgroep. Dit kun je bijvoorbeeld ook goed doen door te gaan bloggen.

4: Geld besparen

Met de juiste aanpak voor SEO zorg je ervoor dat jouw website hoog in Google komt te staan. Hiervoor hoef je dus niet persé advertenties in te zetten. Dit doe je dus wel bij Google Ads, maar dan kom je dus ook hoger/bovenaan in Google. Onderschat SEO echter niet. Voor succes moet je er wel veel tijd in stoppen.

5: Vertrouwen

Zoekmachine gebruikers vertrouwen op Google, wanneer jouw website hoger in Google staat hebben mensen meer vertrouwen in de betrouwbaarheid van jouw website. Dit is vooral belangrijk als je een webshop hebt. Vertrouwen is daar een belangrijk onderdeel. EO draait steeds meer om het bieden van goede en relevante informatie op jouw website. Wanneer bezoekers wat aan de informatie op jouw website hebben, zul je zien dat zoekmachines dit ook gaan waarderen. Hierdoor is de kans op verkopen ook een stuk groter.

Content marketing opzetten doe je zo

Om zoveel mogelijk klanten te kunnen bereiken kun je gebruik maken van content marketing. Daarmee is het mogelijk om een specifieke doelgroep te bereiken. Door middel van content marketing kun je gericht informatie naar een bepaalde doelgroep sturen. Je moet er wel voor zorgen dat dit ook de doelgroep is die je wilt bereiken. Daarvoor moet je wel een aantal stappen doorlopen om ervoor te zorgen dat deze strategie op de beste manier kan worden opgezet en uitgevoerd. Om je een handje te helpen bij het opzetten van content marketing, geven we je in dit artikel enkele bruikbare tips.

Stappenplan

Als je gaat beginnen met het opzetten van content marketing, dan raden wij aan om je aan een aantal stappen te houden die jou hierbij kunnen helpen. Allereerst is het bijvoorbeeld belangrijk dat je de doelgroep die je wilt bereiken duidelijk voor ogen hebt. Wie wil je bereiken, welke behoeften hebben deze mensen en wat heb jij te bieden. Als de doelgroep duidelijk is, dan kun je gaan uitzoeken waar jouw marketingcampagne over moet gaan. Waar gaat jouw doelgroep naar op zoek en welke informatie kan jij bieden om hun hierin tegemoet te komen. Kort gezegd moet je uitzoeken welk thema de campagne moet krijgen en hoe je dit wilt vertalen naar de klant.

Bij content marketing is het ook ontzettend belangrijk om rekening te houden met de SEO. Content marketing en SEO overlappen elkaar steeds vaker en steeds meer.

 

Hoe bereik je het publiek?

De volgende stappen zijn het uitzoeken van de methodes die je wilt gebruiken voor het bereiken van jouw publiek. Wil je bijvoorbeeld gebruik maken van alleen jouw website, ga je een blog schrijven, reclamebanners kopen en plaatsen op internet of ga je gebruik maken van sociale media. Als dat duidelijk is, dan moet er aan de inhoud gewerkt worden. Werk de informatie die je wilt delen met de doelgroep zo goed mogelijk uit en ook op een manier dat zij geïnteresseerd raken en blijven. Als je dat op orde hebt, dan kun je een zeer groot publiek bereiken.

 

Succes of niet?

Als je de content marketing op de juiste manier opzet, uitzoekt en uitwerkt, dan kun je daarmee zeer succesvol zijn. Als je geen succes hebt, dan zijn er verschillende redenen waarom het niet werkt te bedenken. Heb je wel genoeg aandacht besteed aan de inhoud bijvoorbeeld of heb je in het begin wel successen geboekt, maar gaat de aandacht nu achteruit? Het is belangrijk om de valkuilen in de gaten te houden bij het opzetten van content marketing zodat je altijd de beste inhoud kunt delen met jouw doelgroep.

Wanneer je er zelf niet uit kunt komen dan is het ook mogelijk om een extern bureau in te schakelen die je erbij helpt, zoals DMS Digital Marketing Services.

 

3 Redenen waarom je jouw SEO beter kan uitbesteden

Tegenwoordig worden de meeste aankopen en kennismakingen online gedaan. Het is als bedrijf zijnde daarom ook belangrijk dat je investeert in je online zichtbaarheid. Dit kan je doen door te Google of Facebook te betalen, maar je kan het ook doen door de SEO van je website te verbeteren. Wanneer je hoog op bepaalde zoektermen rankt, zal je beter zichtbaar zijn voor potentiële klanten en partners. Samen met Mad Pack hebben wij drie redenen opgesteld waarom je jouw SEO het best kan uitbesteden aan een online marketingbureau.

#1 – Kennis van nu

SEO kan je niet leren met een opleiding. Je leert het door het te volgen en te doen. De kennis van nu kan volgend jaar al verouderd zijn en niet meer werken. Een SEO expert is daarom ook veel bezig met het ontdekken en uitproberen van nieuwe dingen om klanten vindbaar te maken. Veel trucjes die je online leest zijn al een paar jaar oud en werken niet meer.

#2 – Gebruik de doels van de specialisten

Veel specialisten bij marketingbureaus gebruiken dure tools die bepaalde activiteiten makkelijker maken of de rankings beter in kaart kunnen hebben. Wanneer je dit als bedrijf zijnde zelf moet aanschaffen, ben je veel geld kwijt.

#3 – Alles in één

Marketing bestaat uit veel onderdelen en SEO is slechts een klein deel ervan. Wanneer je naast SEO ook nog andere specialisten wilt inzetten moet je dus verschillende marketeers aannemen om al het werk te doen. Wanneer je een marketingbureau inschakelt, kun je besluiten om de SEO inzet te verminderen en meer te focussen op andere onderdelen in marketing.

Wil je nou hulp bij jouw marketing? Neem een kijkje op https://www.madpack.works/ voor meer informatie.

Seo specialisten van Studio Webdigi laten jouw website scoren

Het internet omvat miljarden internetpagina’s en dagelijks komen er vele honderdduizenden bij. Hoe kunnen uw potentiële klanten nu juist úw website vinden? Is het zoeken naar een speld in een hooiberg? Dat lijkt misschien wel zo, maar met de hulp van een SEO specialist kunt u de hooiberg reduceren tot een hoopje stro. Zo hebben uw potentiële klanten veel meer kans om op úw internetpagina terecht te komen.

Online zichtbaarheid, daar draait het tegenwoordig allemaal om. Ondernemers zijn er inmiddels wel van overtuigd dat een website voor de onderneming onontbeerlijk is. Je kunt gewoon niet meer zonder. Het internet is een volwassen afzetkanaal geworden voor bedrijven.

Wilt u de online zichtbaarheid van uw internetsite vergroten, zodat uw potentiële klanten uw producten en diensten gemakkelijker kunnen vinden? Vind dan niet het wiel opnieuw uit, maar profiteer dan van de kennis en ervaring van een SEO specialist van Studio Webdigi. Neem gerust even vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen u graag wat wij voor uw onderneming kunnen betekenen.

Wat is een SEO expert?

Even kort uitleggen over wat SEO is. SEO staat voor Search Engine Optimization. In goed Nederlands: zoekmachine optimalisatie

Waarom is zoekmachine optimalisatie zo belangrijk? Als we iets willen aanschaffen, raadplegen we vaak eerst het internet en dat doen we via een zoekmachine als bijvoorbeeld Bing, Yahoo of Google.

Maar wat is een SEO expert? Een SEO specialist weet precies waar een website aan moet voldoen, zodat de zoekmachines de website kunnen scannen en indexeren. De zoekmachines scannen voortdurend het hele internet met kleine programmaatjes robots genaamd. De SEO specialist weet welke parameters voor deze robots belangrijk zijn en kan zo zorgen dat uw website beter in Google gevonden kan worden.

Wat doet een SEO specialist precies?

U hoeft geen nieuwe website laten maken; wij nemen uw bestaande website onder de loep. Het begint natuurlijk met een grondige analyse van de website. Hierbij checken wij onder andere op:

  • De technische structuur van de website. Een belangrijk punt hier bij is de responsiviteit, oftewel is de website mobielvriendelijk? Het internet wordt in meer dan 50% geraadpleegd via een tablet of smartphone. Zoekmachines hechten zeer veel waarde aan de responsiviteit. Ook de laadtijd van de pagina’s is erg belangrijk.
  • Meta-tags in de opmaak code. Deze tags vertellen de zoekmachines wat de inhoud van de website is. Titel, omschrijving en sleutelwoorden zijn voorbeelden van enkele belangrijke meta-tags.
  • Content of inhoud van de website. Dit is een zeer belangrijk punt. De inhoud van de website, teksten, foto’s, video’s, documenten enzovoorts, moet overeenkomen met de meta-tags in de broncode van de webpagina.
  • Sociale media. Verbindingen van de website met de sociale media als Facebook, Instagram en dergelijke.
  • Linkbuilding: de aanwezigheid van hyperlinks. Zoekmachines willen weten of de inhoud van de website waarde heeft voor de zoekers. Zij doen dit onder andere door te kijken naar links die gerelateerde website naar uw website maken en links die uw website naar andere sites maakt.

Het zijn slechts enkele voor de hand liggende punten die wij hier noemen. Na de analyse maken wij samen met de klant een plan van aanpak voor het aanpassen van de website. Het doel is de ranking van uw website in de zoekmachines te verbeteren.

Aan welke eisen moet uw kantoorruimte Utrecht voldoen?

Er kan behoorlijk wat tijd gaan zitten in het vinden van een geschikte kantoorruimte Utrecht voor uw bedrijf. Het spreekt namelijk voor zich dat elk bedrijf welke op zoek gaat naar een kantoorruimte bepaalde eisen en verwachtingen heeft. Slechts een aantal van de beschikbare kantoorruimtes zullen deze eisen uiteindelijk weten in te lossen. Dat hoeft uiteraard geen probleem te zijn, zolang het kantoor van uw uiteindelijke keuze er maar aan voldoet. Is het voor u niet meteen duidelijk op basis van welke eisen u op zoek moet gaan naar een geschikte kantoorruimte Utrecht voor uw bedrijf? In dat geval kunnen we u alleen maar zeggen dat het zeer interessant is om even de onderstaande informatie door te nemen!

1.) De inrichting van uw kantoorruimte Utrecht

Allereerst is het uiteraard vooral belangrijk om grondig na te denken over de inrichting waar uw kantoorruimte over dient te beschikken. De manier waarop een kantoor wordt ingericht is uiteraard zeer persoonlijk. Er zijn bedrijven die het bijvoorbeeld belangrijk vinden dat de directeurs in een apart kantoor plaats kunnen nemen terwijl andere ondernemingen iedereen gewoon aan één groot eiland plaats laten nemen. U zult dus uiteindelijk altijd op basis van uw voorkeur op vlak van inrichting op zoek moeten gaan naar een geschikte kantoorruimte.

2.) Welk budget heeft u beschikbaar voor uw kantoorruimte?

Uiteraard is het huren van een goede kantoorruimte Utrecht belangrijk, maar het spreekt voor zich dat dit alleen interessant is zolang dit past binnen het beschikbare budget van uw bedrijf. Omwille van deze reden is het dan ook steeds een aanrader om in eerste instantie even voor uzelf op een rijtje te zetten hoeveel geld u kunt en wilt uitgeven aan de huur van uw kantoor. Op basis hiervan kunt u dan vervolgens veel doelgerichter een selectie gaan maken tussen de verschillende beschikbare kantoorruimtes in Utrecht.

3.) Waar moet uw kantoorruimte Utrecht precies gelegen zijn?

Bij het huren van een bepaalde kantoorruimte Utrecht spreekt het voor zich dat u eveneens stil zult willen blijven staan bij de locatie waar deze is gelegen. Deze locatie is belangrijk omwille van verschillende redenen. Het gaat hierbij onder meer om:

 

  1. Het aantal parkeerplaatsen welke voor handen zijn;
  2. De bereikbaarheid van de kantoorruimte Utrecht met het openbaar vervoer;
  3. De uitstraling van de kantoorruimte in kwestie;

 

Let op! Het spreekt voor zich dat ook de locatie van uw kantoorruimte Utrecht een niet onaanzienlijke invloed kan hebben op het prijskaartje dat ervoor in rekening wordt gebracht. Een kantoorruimte in het centrum van Utrecht zal bijvoorbeeld altijd duurder zijn in vergelijking met een kantoorruimte welke aan de rand van de stad is gelegen.

4.) Heeft u nood aan bepaalde, specifieke faciliteiten?

Tot slot zijn er uiteraard ook nog de eventuele, extra faciliteiten die vereist kunnen zijn. In het bijzonder wanneer u vaak potentiële klanten of bijvoorbeeld andere zakenrelaties ontvangt kan het interessant zijn om de beschikking te hebben over een vergaderzaal of een meeting room. Vaak is het wel zo dat de aanwezigheid van een dergelijke zaal ervoor zorgt dat de periodieke huurprijs net wat hoger komt te liggen. Hoe meer faciliteiten er aldus zijn vereist, des te meer huur u doorgaans zult moeten betalen voor uw kantoorruimte Utrecht.

 

Voor een kantoorruimte in Utrecht, kijk je op Novabuilding.nl.

Seo voor kleine bedrijven: 5 dingen die u kunt doen om de vindbaarheid van uw bedrijf te verbeteren

Als u een lokaal bedrijf runt, wilt u ervoor zorgen, dat consumenten, met name in uw regio, uw website daadwerkelijk kunnen vinden. Om goed de strijd aan te kunnen, weten concurrerende bedrijven al dat ze een beschikbare, informatieve en aantrekkelijke website nodig hebben om hun producten en diensten op de markt te brengen.

potentiële klanten moeten die website online kunnen vinden via  zoekmachines zoals Google. Om die lokale klanten te verleiden om een product of dienst af te nemen, moeten lokale bedrijven SEO technieken (Search Engine Optimization) voor kleine bedrijven gebruiken.

Lokale SEO methoden voor kleine bedrijven helpen uw website te optimaliseren met behulp van online marketingtechnieken. Op deze wijze kunnen ze beter en hoger  scoren in Google feeds en zoekresultaten. Met relevante zoekwoorden of zinnen invoegen in de content van uw site vergroot u de kans dat mogelijke klanten ook daadwerkelijk op uw website komen.

Het succes van kleine bedrijven in de hedendaagse wereld van digitale technologie hangt steeds meer af van hoe zichtbaar en gemakkelijk ze te vinden zijn via de resultaten van zoekmachines. De grote vraag: komt uw bedrijf bovenaan in Google, of is dat weggelegd voor een van uw lokale concurrenten?

Wat zijn de 5 belangrijkste punten, die u moet aanpakken qua SEO om uw bedrijf bovenaan de relevante lokale zoekresultaten te plaatsen.

  1. Maak een kwalitatief goede en relevante website

Ook als klein bedrijf moet u een goed functionerende website hebben. U kunt klein beginnen en u in het begin focussen op de meest relevante dingen zoals snelheid, veiligheid en  goede overzichtelijke bedrijfsgegevens.  Later kunt u uw website verder uitbouwen.  Naast een mooie website moet het ook een goed vindbaar zijn.  Het is net als bij een huis; zonder een goed zichtbare voordeur kunt u niet naar binnen.

Om opgemerkt worden door potentiele klanten heeft u een top website nodig.  Uw website moet adequaat zijn ontworpen, toegankelijk en publieksvriendelijk.  Het succes van uw website hangt voor een belangrijk deel af van hoe de zoekmachines uw websites kunnen zien. U moet uw website doorzoekbaar maken voor de spiders van de zoekmachines, maar ook begrijpelijk en gebruikersvriendelijk

  1. Ontwikkel een nieuw lokaal SEO-profiel

Om uw online SEO-aanwezigheid te verbeteren, moet u er eerst voor zorgen, dat u al een eersteklas lokaal bedrijfsprofiel voor uw bedrijf  heeft gepost. Het is verbazingwekkend hoeveel bedrijven – zelfs grote – een online website hebben zonder basisinformatie zoals een lokaal adres, e-mailadressen, telefoonnummers van contactpersonen en gunstige beoordelingen via betrouwbare beoordelingswebsites. Hoeveel gebruikers zullen uiteindelijk contact opnemen met deze bedrijven?

U kunt deze fout gemakkelijk vermijden. Maak uw bedrijfsprofiel door het te modelleren op goed gerangschikte profielen voor andere bedrijven. U kunt representatieve voorbeelden vinden op Google. Het maakt niet uit of u beoordelingen leest, die relevant zijn voor uw specifieke bedrijfsgebied. Wat belangrijk is, is dat u succesvolle patronen ontdekt op bedrijfssites die de hoogste rankings bereiken. Het heeft immers geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.

Kijk ook bij het ontwikkelen van uw nieuwe of herziene SEO profiel voor lokale bedrijven uit, welke woorden, woordgroepen en terminologie routinematig worden geïmplementeerd door vooraanstaande bedrijven die vergelijkbaar zijn met die van u. Ontdek verder welke informatiebronnen of online telefoongidsen gerelateerd zijn aan uw bedrijf. Vergeet niet om ook in dit proces te zoeken naar lokale online mappen, indien beschikbaar. Als u interesse kunt hebben in, zich kunt aansluiten bij of zich kunt aansluiten bij enkele hiervan, kan uw bedrijf daar worden gemarkeerd. Het kan vervolgens worden teruggekoppeld naar uw eigen site. Door het implementeren van de nuttige informatie die u vindt, kunt u vrijwel zeker uit de ‘onzichtbare zone’ komen. Hierdoor kunnen meer consumenten uw site en uw bedrijf ontdekken.

  1. Maak content van topkwaliteit met gerichte zoekwoorden

Google beschouwt hoogwaardige content als een van de top drie criteria voor een hoge ranking in de zoekmachine. Content die u op uw website plaatst, moet altijd van topkwaliteit zijn en vol nuttige en gemakkelijk te begrijpen informatie. Deze kwaliteiten onderscheiden uw site van andere concurrenten.

Voor zover u robuuste en nuttige  content maakt, moet u er ook voor zorgen dat deze content ruimschoots belangrijke zakelijke en productgerichte zoekwoorden bevat. Deze verbeteren en verhogen uw positie op de zoekmachines verder. Maar gebruik nooit te veel zoekwoorden in uw tekst, omdat u denkt dat dit de positie van uw zoekmachine kan verbeteren. Zoekmachines hebben lang geleden ingebouwde technologieën ingebouwd, die dergelijke onnodige trefwoordoverbelasting gemakkelijk detecteren, genaamd ” keyword stuffing”. “Gebruik dus in elk geval sleutelwoorden. Maar gebruik ze kunstig. En gebruik ze om uw content beknopt, specifiek en gemakkelijk te begrijpen te maken.

  1. Verzamel en verzamel beoordelingen

Positieve beoordelingen helpen uw beschikbaarheid en zichtbaarheid bij lokale zoekmachines te verbeteren en te vergroten. Uit onderzoek van Moz blijkt dat online beoordelingen van producten en diensten een cruciale rol spelen bij het bewustzijn van de consument. Dergelijke beoordelingsresultaten dragen ongeveer 10% van de positieve resultaten bij en beïnvloeden de manier waarop zoekmachines zoekresultaten vinden en rangschikken .

Om klanten aan te moedigen om uw bedrijf een goede beoordeling te geven, moet u voorzieningen treffen om beoordelingen aan uw website en aan andere online profielen te koppelen. Moedig uw werknemers ook aan om als tevreden klanten te overwegen om beoordelingen te schrijven. Aantrekkelijke en informatieve online beoordelingen zijn een van de meest betrouwbare manieren waarop uw bedrijf bestaande klanten kan aanspreken.

  1. Maak gebruik van kwaliteitslinks

Ten slotte moet u werken aan het ontwikkelen van kwalitatief goede links naar kwaliteitswebsites om een groot  aantal bezoekers aan te trekken of te vergroten, die u vinden via de resultaten van zoekmachines. Dit verbetert de reputatie van uw site. Elk goed zoekresultaat omvat zulke links van hoge kwaliteit naar andere websites. Zorg ervoor dat u, samen met de eersteklas content die u maakt en op websites van beïnvloeders plaatst, links naar uw site insluit. In niet geringe mate kan dit uw zichtbaarheid in elk zoekresultaat vergroten.

Conclusie:

SEO voor kleine bedrijven is een van de belangrijkste manieren om uw bedrijf te laten groeien via uw online aanwezigheid. Hoe klein uw SEO investering ook is, als u de 5 tips van vandaag toepast, kunt u de topkeuze voor lokale online consumenten. Wanneer u goed scoort in de zoekresultaten, weet u dat uw marketingstrategie zijn vruchten afwerpt. En u weet ook, dat u binnenkort op weg bent om de voordelen te plukken die alle kleine bedrijven moeten behalen: grotere voordelen voor klanten en een hogere winstgevendheid ook voor uw bedrijf.

De auteur van dit artikel heet Herman Geertsema. Hij is de eigenaar van SEO & Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag

Zo bezorg je jouw website een goede, internationale ranking in Google

Om ervoor te zorgen dat je website opvalt en goed scoort in Google, is het belangrijk dat je de tijd neemt voor het maken van een goede SEO-strategie. Dit doe je onder andere door een duidelijke planning te maken, te weten welke doelen je wilt nastreven en vast te stellen hoe je bepaalde verwachtingen kunt managen. Wil je een internationaal publiek bereiken met je website? Zorg er dan voor dat je je website toegankelijk maakt voor dit publiek door de teksten te vertalen. We behandelen hier een aantal belangrijke internationale SEO tips.

Het bepalen van de keywords

Je website moet dus beschikbaar zijn in verschillende talen, zodat je ook internationaal bereik hebt. Maar let op: laat je Nederlandse keywords nooit letterlijk vertalen. Het is niet vanzelfsprekend dat de keywords die het in het Nederlands goed doen, het ook goed doen in een andere taal. Doe daarom eerst onderzoek om erachter te komen welke keywords in een andere taal kans van slagen hebben. Laat degene die je website vertaalt ook het keyword-onderzoek doen en geef hem of haar tijdelijk toegang tot je SEO. Zo kan hij of zij direct checken of het resultaat naar wens is. Er zijn veel verschillende tools die je laten zien hoeveel zoekvolume er op welke zoekwoorden zit per land. Zo maak je o.a. gebruik van Ahrefs of een van de vele andere tools die beschikbaar zijn. 

Een goede briefing en template zijn noodzakelijk

Ieder type pagina op je website heeft een eigen template nodig. Dat is de vormgeving van die pagina, afgestemd op het doel ervan. Zo kan de ene pagina gericht zijn op het informeren van bezoekers, waar een andere pagina de insteek heeft om bezoekers actie te laten ondernemen. Daarom is het belangrijk dat je je website goed inricht. Noteer in een briefing hoe je dit voor je ziet; welke keywords op die pagina nodig zijn, welke headers en alt tags gebruikt moeten worden en welke andere eigenschappen van de SEO belangrijk zijn om aandacht aan te besteden.

Meer over SEO-teksten

Tijdens het schrijven van een goede SEO-tekst staan de keywords centraal. De tekst wordt daar in feite omheen geschreven, zodat de belangrijkste woorden erin staan en de ranking in Google optimaal is. Hoe relevant een bepaald keyword is, bepaal je door naar de intentie en het zoekvolume te kijken. Met de intentie wordt het doel van de tekst bedoeld. Daarnaast moet de SEO-tekst afgestemd worden op de doelgroep. Vraag de vertaler ook of hij of zij kan onderzoeken of de keywords in de SEO-tekst in alle delen van een land relevant zijn of dat er wellicht rekening gehouden moet worden met verschillende regio’s.