Facebook advertising vs Instagram advertising

Er zijn veel sociale media platforms om uit te kiezen als het gaat om het adverteren van je bedrijf. Twee van de meest populaire zijn Facebook en Instagram. Maar, welke is beter voor jou? Laten we ze eens beter onder de loep nemen.

Facebook advertising

Facebook reclame is een van de meest populaire vormen van online reclame. Het stelt bedrijven in staat om specifieke doelgroepen op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag te richten. Facebook advertising kan worden gebruikt om een product of dienst te promoten, naamsbekendheid te vergroten, of verkeer naar een website te sturen. Als het gaat om Facebook reclame, zijn er een paar verschillende dingen die bedrijven kunnen doen om het meeste uit hun campagne te krijgen. Om te beginnen kunnen ze een aangepaste doelgroep te maken door het uploaden van een lijst met e-mailadressen of telefoonnummers. Hiermee kunnen ze zich richten op mensen die al interesse hebben getoond in hun product of dienst. Ze kunnen zich ook richten op mensen op basis van hun locatie. Een bedrijf kan zich bijvoorbeeld richten op mensen in een bepaalde stad of postcode. Facebook biedt ook de mogelijkheid om mensen te targeten op basis van hun leeftijd, geslacht en zelfs het apparaat dat ze gebruiken.

Instagram advertising

Adverteren op Instagram is een geweldige manier om millennials te bereiken. Ruwweg 60% van de volwassenen tussen 18-29 jaar gebruiken Instagram, waardoor het een geweldig platform is om een jong publiek te bereiken. Als het gaat om adverteren op Instagram, hebben bedrijven twee opties: promoted posts of sponsored stories. Gepromote berichten zijn gewone berichten waarvoor is betaald. Ze verschijnen in de nieuwsfeed van de gebruiker net als elke andere post, maar ze zijn gemarkeerd met een klein gesponsord pictogram. Aan de andere kant hebben we gesponsorde verhalen. Dit zijn advertenties die verschijnen in het Verhalen gedeelte van de gebruiker. Deze advertenties zijn interactief en stellen gebruikers in staat om te klikken.

 

Kortom, zowel Facebook als Instagram hebben hun eigen specificaties wat betreft advertising. Doe goed onderzoek naar alle mogelijkheden en kies welke het beste bij jouw bedrijf past!

Facebook advertising vs Instagram advertising

Je zou ook interesse kunnen hebben in

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *